چند تمرين براي تقويت مفاصل زانو


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 1 خرداد 1393
بازدید : 181
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

چند تمرين براي تقويت مفاصل زانو

 

 

این تمرین هایی که میخوام تو این پست بذارم برای تقویت زانو مفاصل زانو و عضلات ران و چهار سر که مفاصل و استخوان های زانو رو نگه میدارن و پوشش میدن موثر هست.اين تمرينات رو خودم انجام دادم و موثر بوده براي همين مينويسم. اميدوارم به درد بخوره.

 

۱-روی زمین بنشینید پای خود را دراز کنید طوری که به مفاصل فشار نیاد . بعد بع حال در جا عضله ی جلوی ران را منقبض کنید و ۱۰ ثانیه به همین ترتیب نگه دارید. روزی ۱۰ بار این نرمش را انجام دهید اما مواظب باشید به اندام ها فشار بیش از حد وارد نکنید.

۲-بنشینید پاهای خود رادراز کنید. جسمی مانن یک حوله به ارتفاع ۵سانتی متر زیر پاشنه ی پا قرار بدهید.عضلات ران را سفت کنید و انگشتان را از مچ پا به سمت خود بکشید ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید و سپس عضلات را شل کنید. انجام ایت تمرین تا روزی ۲۰ بار دو نوبت های مختلف مانعی ندارد.

۳-روی یک صندلی با ارتفاع مناسب با قد خودتان بنشینید در حالی که کمر و کتف و پشتتان صاف است و از خم شدن کمر و پشتتان جلوگیری میکنید پا را راست تا کمر خود به سمت بالا بیاورید طوری که در راستای خط نشستنتان باشد نوک انگشتان پا را به سمت جلو کشیده نگه دارید و پا را کاملا صاف نگه دارید  و تا ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید. سپس عضلات را شل کرده و پا را پایین بیاورید و روی زمین بگذارید و همین کار را برای پا دیگر انجام بدهید. 

۴-حركت اسكوات:اين ورزش از ۳ نرمش قبل پيشرفته تر هست و حرفه اي تر.

پاهارا دوبرابر عرض شانه با موازات يكديگر باز كنيد طوري كه هر دو پا در يك خط باشد و پاشنه ي پاها موازي با يكديگر قرار بگيرند.دستهارا پشت گوش ها قرار بدهيد و سپس به ارامي روي پاها بنشينيد و به ارامي بلند شويد.

اين ورزش براي قوي كردن عضلات نگه دارنده ي مفاصل زانو و قوي كردن عضلات ران و چهار سر بسيار موثر است.ورزشكاران اين حركت را با روزي ۱۰۰ تا شروع كنند و تعداد ان را افزايش دهند. تا جايي كه احساس كنند عضلات ران ان ها اتش گرفته و بهتر است هنگامي كه احساس درد ميكنيد نرمش را متوقف نكنيد و ادامه دهيد تا به فشار دوم برسيد.

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نعمت است نه فاجعه رفتن کسی که لایق نیست .............

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عمومي و ورزشي و علمي و آدرس msahand.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com