غذاهای مفید برای افراد صفراوی مزاج


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 7 آبان 1392
بازدید : 308
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

همه انواع مرکبات، انار، توت فرنگی، شاه توت، خیار، سیب، گلابی ، انگور، کاهو، آلبالو، گیلاس، آلو، گوجه سبز و زرشک برای افراد  صفراوی مزاج مفید هستند.

بهترین دارو برای این افراد هندوانه، گرمک، کدو خورشتی، هویج فرنگی، روغن زیتون، سوپ جو، سبزی جات مانند اسفناج و گشنیز و لیمو ترش تازه است. همچنین سیب زمینی بخارپز ، قارچ، بامیه، پیاز، برگه هلو، برگه زردآلو، مغز بادام خام تازه، برنج سفید با روغن زیتون، کدو حلوایی، نخود فرنگی، عدس، ماش، جو دوسر، مخمر آب جو و لیمو عمانی برای کبد و افراد صفراوی مزاج بسیار مفید است.

بذرهای ملین مانند خاکشیر ، اسفرزه، تخم ریحان، تخم مرو، بارهنگ، بالنگو، ترشی جات طبیعی، مغز فلوس، شیرخشت، ترنجبین، عسل به مقدار کم و همراه با لیمو ترش تازه و به صورت شربت که به آرامی میل شود، تخم خیار، تخم کدو خام، تخم هندوانه و تخم کاهو از هر کدام به مقدار مساوی مخلوط کرده آسیاب شود و روزی دو بار و هر بار یک قاشق غذاخوری از مخلوط را در یک لیوان آب جوش دم کرده ، صاف کرده و میل کنید.

 

غذاهای مضر برای افراد صفراوی مزاج:

چای، قهوه،نسکافه، لبنیات، تخم مرغ و غذاهای فریز شده، زودپز شده و سرخ شده، نان گندم، سس و رب، غذاهای چرب و پرحجم، ماکارونی، آش رشته، سیر، کلیه غذاهای گرم، نوشابه، ادویه تند،

آب یخ، آب جوش، نوشیدن مایعات همراه با غذا یا بلافاصله بعد از آن،شیرینی جات قنادی و مصنوعی، آجیل شور، گوشت قرمز، ریزه خواری کردن، خوردن بادمجان، موز، کلیه غذاهای ساندویچی، خربزه و آناناس و طالبی

علت ممنوع بودن این غذاها برای افراد صفراوی مزاج این است  که PH این غذاها و نیز PH کبد بالا است و در نتیجه آلکالوز در بدن ایجاد می کند.استفاده از اینمواد باعث افزایش دمای کبد می شود. این حالت موجب تشکیل سنگ های صفراوی در کیسه صفرا  و یا افزایش خلط صفرا در بدن می شود و علایمی نظیر یبوست، زرد شدن چهره، و درد های شدید کولیتی و مزمن در ناحیه راست بدن یعنی در زیر دنده های راست را در پی دارد.

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نعمت است نه فاجعه رفتن کسی که لایق نیست .............

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عمومي و ورزشي و علمي و آدرس msahand.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com