افتخاری دیگر برای آزربــایجان و آزربــایـجانی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 4 فروردين 1392
بازدید : 345
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI


 

افتخاری دیگر برای آزربــایجان و آزربــایـجانی

موسیقی آذربایجانی از مرز منظومه شمسی گذشت.

با عبور کاوشگر وویجر از مرز منظومه شمسی و ورودش به محوطه بین ستاره ای این فضا نورد اولین وسیله ساخت دست بشر نام گرفت که از سلطه خورشید خارج شده. کاوشگری که شامل لوحی طلایی از پیام های صلح و موسیقی های گوش نواز از زمین است.
به گزارش سرویس IT نصرنیوز، وویجر ، نام دو کاوشگری است که در سال ۱۹۷۷ میلادی یعنی حدود ۳۶ سال پیش توسط ناسا به فضا پرتاب شدند ، این دو کاوشگر در اصل برای مطالعه سیارات زحل و مشتری طراحی شده بودند اما بعد از انجام ماموریت به سوی فضای بیرونی منظومه شمسی حرکت کردند. این دو کاوشگر به اندازه یک اتومبیل کوچک بوده و طبق اطلاعات سایت ناسا هر کدام بیش از ۱۸ میلیارد کیلومتر از خورشید فاصله دارند.
حال با توجه به اینکه فاصله نزدیکترین مرز منظومه شمسی از خورشید ۱۵ میلیار کیلومتر است و با توجه به اطلاعات جدیدی که از این کاوشگر مبنی بر تغییر ناگهانی محیط ارسال شده دانشمندان ناسا خبر از خروج این کاوشگر از منظومه شمسی داده اند اتفاقی که این کاوشگر ها را تبدیل به اولین ساخته های دست بشر کرده که از سلطه خرشید خارج شده اند حال نکته قابل توجه این کاوشگر ها وجود لوح هایی از جنس طلا که حاوی پیام های سلح و دوستی از زمین می باشد است پیام هایی از تصویر یک مرد و زن گرفته تا موسیقی ها و زبان های رایج در زمین را شامل می شود که یکی از این موسیقی ها ، موسیقی مقامی آذربایجان است که همراه این فضاپیما ها از منظومه شمسی خارج شده و شاید روزی نوازش دهند گوش فرازمینیان باشد.
شاید آن روز دیگر اثری از زمین نباشد ولی موسیقی زیبای آذربایجان در گوشه ای از عالم طنین انداز خواهد شد.

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نعمت است نه فاجعه رفتن کسی که لایق نیست .............

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عمومي و ورزشي و علمي و آدرس msahand.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com